Dinette realiseerde een steady passieve inkomstenstroom in The Passive Pack

In dit artikel deelt Dinette van Velzen haar succesverhaal. Dinette heeft tijdens haar deelname aan The Passive Pack een passieve inkomstenstroom gerealiseerd met behulp van een mailfunnel, waardoor ze nu steady 500-700 euro extra omzet per maand verdient. Een hele mooie basis van waaruit ze kan gaan opschalen naar meer leads, meer klanten en nog meer passieve omzet. 

Ik mocht haar interviewen over haar succes en haar verhaal deel ik in dit artikel. (Luister je liever naar de podcast? Klik dan hier.)

Stel jezelf even voor: wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Dinette, ik ben zangdocent en van origine ook muziekdocent. Ik heb mijn eigen zangschool in Houten, die heel toepasselijk Zangschool Houten heet. 😉

En ik heb sinds ruim een jaar ook een online aanbod aan de zangschool toegevoegd. Omdat ik merkte dat de vraag heel erg toenam en ik zag dat ik tijdens de lessen bepaalde onderwerpen zo vaak op dezelfde manier moest uitleggen, dat ik dacht: “Hey, ik kan dat ook in kant-en-klare video’s gieten dat mensen daar zelfstandig mee aan de slag kunnen.”

Kun je iets vertellen over het online aanbod dat je op dit moment hebt?

Yes, zeker. Mijn ‘hoofd’ online cursus heet Zelfverzekerd Zingen. Dat is een cursus waarin je de basisbeginselen van het zingen meekrijgt, maar in eerste instantie aan de slag gaat met: hoe laat je überhaupt je stem horen? Hoe kom je over die drempel heen om te denken van: “Ik wil niet alleen in de douche of in de auto zingen. Maar ik wil ook gewoon chill in mijn eigen huis of misschien wel tijdens een voorstelling van het koor het aandurven om mijn stem te laten horen.” Dan zijn er allerlei technieken die je daarbij kan leren, maar die komen eigenlijk later pas.

hoe was het voor jou om de switch te maken van offline verkopen naar online verkopen?

Nou ik dacht niet meteen van: “Dat doe ik wel even.”, want ik wist dat er best wel veel bij zou komen kijken. Maar wat ik wel heel leuk vind, is aan de slag gaan met het bedenken van de inhoud. Van: wat wil ik dat mensen meekrijgen en hoe kan ik dat op een afstand aan ze leren? Daar ben ik als eerste mee aan de slag gegaan. En ik dacht: de techniek en alles wat erbij komt kijken, dat komt later wel. Maar je moet op een geven moment natuurlijk ook online gaan verkopen, dat vergt weer een nieuw deurtje wat je open moet doen als ondernemer. 

Het scheelde wel dat ik mijn Instagram pagina al heel lang online had staan. En ik deelde daar al handige tips en leuke liedjes om mee te zingen. Dus ik was al wel comfortabel met het online laten zien van mijn gezicht. Daardoor vond ik het niet heel lastig om te laten zien wat ik had gemaakt. Maar op het moment dat je zo’n eerste lanceerperiode achter de rug hebt, toen dacht ik wel van: “Oh ja, ga ik nu gewoon elke dag mijn cursus benoemen? Of hoe doe ik dat?” Ik had toen ook nog niet echt een maillijst, dus dan is social media eigenlijk de enige manier om het te verkopen. Op dat moment dacht ik wel van: “Ja, hij staat nu en er zitten 20 mensen in, daar ben ik blij mee, maar mijn ambitie reikt wel verder dan dat. Hoe ga ik dat doen?” En daar kwam ik jou eigenlijk tegen.

“Jij was begonnen met de Summer Sales Sprint. Dat was afgelopen zomer. En ik weet nog dat ik dat gedurende mijn eigen zomervakantie aan het doen was. Ik zat in de auto naar Frankrijk en ik was gewoon die sessies aan het meedoen. Ik vond dat zo tof en zo waardevol. Ik had tijdens de sprint een nieuwe workshop ontwikkeld. En het hele idee dat jij die formats deelde van de mails en social media posts, die je dan kan aanpassen naar jouw eigen taal. En dat we alle vragen aan jou konden stellen gedurende 14 dagen. Toen dacht ik echt van: “Wow, maar mensen stappen nu wel in! Dit werkt die opbouw.” Ik had een aantal mailtjes gestuurd naar mensen. Ik had toen geloof ik 40 mensen op mijn lijst staan, dus dat ging nog helemaal nergens over. Maar toch, als daar al mensen tussen zitten die kopen en op social media ook… Toen dacht ik: “Ik kan dit nu helemaal in mijn eentje opnieuw gaan ontwikkelen voor die cursus of ik kan daar gewoon hulp bij inschakelen.”

Uiteindelijk ben jij in the passive pack gestapt. wat was voor jou de aanleiding om mee te doen?

Ja, dat was omdat ik die Zelfverzekerd Zingen cursus had staan. En ik merkte dat ik voor mijn gevoel aan het leuren was met die cursus. En je bent 60 keer hetzelfde aan het roepen om het te verkopen.

Ik kreeg echt leuke reacties van mijn klanten. En dat het een super complete cursus was. Dat mensen er gewoon heel veel aan gehad hadden. Dat ik dacht van, ik vind het gewoon zonde om het hierbij te laten.

Toen jij kwam met The Passive Pack, dacht ik van: “Hey, ik heb al wel wat mails staan hier en daar. Maar ik weet eigenlijk verder nog niks. Dus ik dacht, kom maar op met die info.”

Ik zat gister nog even jouw intake terug te lezen. toen schreef je dat je een funnel had waar sporadisch een verkoop uitkwam. Weet je nog wat voor funnel je had staan op het moment dat je instapte?

Ik had toen al een weggever staan. Mijn video, die ik nu eigenlijk nog steeds gebruik. Waarin ik mensen laat ontdekken van: als je gewoon eventjes met me meedoet en je dus geluid uit je mond laat komen, dan zie je meteen dat je echt wel wat kunt. Daar had ik een inschrijfformulier voor gemaakt en daarachter zaten al wel wat mails die ik bij de lancering ook gebruikt had. Maar ja, dat was wat ik zelf vanuit de losse pols bedacht had.

En als ik het geluk had dat iemand zich vanuit social media aanmeldde voor die video, de mails doorliep en vervolgens de cursus aanschafte. Dan dacht ik: “Yes, ik doe wat goed.” Maar dat was gewoon nog veel te weinig.

heb je het idee dat we in the Passive Pack echt andere dingen zijn gaan doen? Dat je grote aanpassingen hebt gemaakt in de funnel?

Ja, zeker. Voornamelijk in de opbouw van de mails. En überhaupt ook dat je in de eerste paar mails die je stuurt mensen veel informatie geeft. Niet alleen maar ‘drie tips om’. Maar ze ook kennis laat maken met jou als docent. En daarna pas het stapje naar het verkopen. 

Ik heb een YouTube kanaal waar ik zo nu en dan filmpjes met nummers op zet. Daar kan ik ook naar verwijzen. En ik merk sindsdien dat er steeds meer mensen naar die video’s kijken. Wat ik echt heel erg leuk vind.

Maar de grootste aanpassing voor mij was het opzetten van de advertentiecampagne. Sinds deze funnel staat (eind november), heb ik 1500 mensen door de funnel laten gaan. Dat is voor mij echt best wel veel.

toen je instapte bij the passive pack, Had je toen ook een bepaalde verwachting voor jezelf? Van dit zou ik graag willen bereiken?

Elke dag Mollie meldingen! Haha! Het maakt mij ook niet uit om welk bedrag het gaat. Ik had toevallig net, voordat we onze meeting hadden, weer een Mollie melding. Nou echt, dat kan mij niet blijer maken. Ik vind dat heerlijk.

Dan denk ik: “Er gaat gewoon weer iemand aan de slag met iets van mij. Om daarna beter of fijner te zingen.” 

Cashflow is voor mij wel belangrijk, want ik geef drie dagen per week les in mijn studio. Onder schooltijd van mijn kinderen. En tussendoor werk ik natuurlijk wel aan de achterkant. Maar het online aanbod (en daarmee de funnel) is wel echt een belangrijke inkomstenbron. 

wat komt er nu gemiddeld aan geld  uit jouw funnel?

Het is nu de 26e van de maand en ik heb nu bijna 650 euro omzet deze maand en de vorige maand was dat ook tussen de 500 en de 700 euro. Dit komt allemaal passief uit de funnel. Ik hoef hier verder niks voor te doen, niet zichtbaar zijn op social media, niks. 

Ik vind dat echt tof. En het is echt wel heel fijn gevoel dat dat gewoon doorloopt. Ik maak nu wel winst en dat dat deed daarvoor niet. Toen was ik blij als er 200 euro per maand binnenkwam, dus dat is voor mij best wel een groot verschil. En dat laat natuurlijk ook wel zien waar je dan nog naartoe kan doorgroeien. Dit is nu een mooie steady basis en nu is het vooral een kwestie van opschalen en uitbouwen.

had je bezwaren of twijfels voordat je instapte bij the passive pack?

The Summer Sales Sprint was gewoon heel slim georganiseerd. Daar had je het vertrouwen van mij al heel erg te pakken, maar het bedrag investeren in The Passive Pack vond ik wel spannend. Ik heb voorheen ook programma’s aangeschaft waar ik de kosten niet uitgehaald had. Ds ik was  echt benieuwd van: wat gaat dit doen? En ik had ook wel eventjes de tijd nodig, nadat we de funnel hadden gemaakt. Maar de investering heb ik er nu natuurlijk wel dubbel en dwars uitgehaald. 

Wat maakte dat je toch dacht: ik ga het wel doen?

Ik wist dat ik met jouw feedback en jouw begeleiding veel beter zou kunnen worden in online verkopen. Ook de schrijftijd tijdens de live sessies vond ik heel prettig. Dat je gewoon weet van daarna heb ik de eerste opzet van mijn mail staan. Je kon gewoon de mails en alles doorsturen en dan ging jij daar feedback op geven. En daarna kon je de mail alvast in je funnel zetten en dan stond die gewoon klaar. Als je dat in je eentje moet doen, moet je daar heel veel discipline voor hebben. Dat vond ik echt wel de meerwaarde van het programma en dat is ook de reden waarom ik straks weer aan een programma van je meedoe. Want ik weet gewoon wel echt zeker dat ik dan stappen zet. 

Nu ben ik echt best wel een gedisciplineerd persoon. Als ik iets wil doen, dan doe ik dat ook. Ik ben geen uitsteller. Maar omdat dit in eerste instantie niet mijn expertise is, vind ik het heel fijn om dat gepland te hebben. 

Ik denk dat er weinig ondernemers zijn die zeggen van nou, vandaag ga ik eens lekker een funnel schrijven. Daar heb ik zin in. Terwijl als je dit zo samen doet en je ziet dan meteen reacties erop komen, is dat wel echt heel leuk. 

als je kijkt naar de inhoud van het programma, wat is dan voor jou heel waardevol geweest? 

Het feit dat jij gewoon de outlines bedenkt. Ik houd heel erg van stappenplannen. Je geeft gewoon een opdracht van: “Vandaag ga je de commitmentmail schrijven.” en daar geef je dan een opzetje voor, die je kunt aanpassen naar jouw eigen bedrijf. Je moet wel nadenken, want je moet je eigen ervaringen erin stoppen en je eigen inhoud maken. Maar jij geeft gewoon heel duidelijk aan: “Vandaag gaan we dit doen en in 20/30 minuten moet er een opzet zijn. Nou, veel plezier.” Dat is voor mij heel waardevol, samen met de feedback die je erbij krijgt. Die combinatie maakt dat je het daadwerkelijk hebt staan. 

En wij hebben samen de advertenties opgezet, dat is voor mij de gamechanger geweest. Op het moment dat je geen mensen in je funnel hebt, dan zijn er ook geen verkopen. Advertenties maken is weer een heel ander expertise, waarvan je denkt van: “Wat moet ik -als docent- maken?” Daar ben ik je ook heel erg dankbaar voor, dat je me daar zo bij geholpen hebt. Om dat te tweaken en samen de cijfers te bekijken. Die begeleiding daarbij was voor mij ook heel waardevol. 

hoe voelt het adverteren nu voor jou?

Nou, ik dacht toen van: ik ga het gewoon twee maanden uitproberen en dan zie ik daarna wel weer. Stoppen kan altijd. Maar ik heb nu een video advertentie die gewoon echt heel goed loopt.

Ik heb nog steeds wel een soort basisbedrag wat ik binnen wil halen, want anders heeft dat geen nut. Maar het feit alleen al dat je meteen op de bedanktpagina het eerste product probeert te verkopen, zodat mensen A. al meer kennis met jou hebben gemaakt en ook meer ervaren hebben. Maar ook B. dat je daarmee je advertentiekosten al kunt terugverdienen. Dat was ook echt een eyeopener. 

Het geeft ook veel rust dat er dagelijks nieuwe potentiële klanten bij komen en dat het gewoon lekker doorloopt. Ik hoef niet meer dagelijks zichtbaar te zijn. Ik maak nog steeds wel content voor Instagram, maar dat doe ik nu vooral als ik er tijd voor heb, veel zin heb om iets te delen of ter opwarming voor een lancering. Het is niet meer zo dat ik er per se iedere ochtend eerst twee uur voor moet gaan zitten. Dat is wel heel fijn.

Als je terugkijkt op het afgelopen half jaar, waar ben je dan het meest trots op?

Dat ik de stap heb aangedurfd om ermee te beginnen. Met het maken van een funnel en het starten met adverteren. Want het was voor mij allebei best wel een investering. Daar ben ik wel heel trots op.

En ik word gewoon blij als ik zie dat mijn community steeds groter wordt en dat steeds meer mensen de weg naar mij vinden. Wat ze live al heel erg deden, maar nu ook steeds meer online.

Ik heb nu zelfs een stop op mijn wachtlijst. Ik krijg gewoon echt wekelijks drie e-mails met mensen, die zeggen: “Ik wil bij je komen zingen.” Maar ik kan ze nu wel wat anders bieden; mijn online aanbod. En dat vind ik echt heel erg leuk.

Ben je benieuwd hoe Dinette jou kan leren zingen? Neem een kijkje op haar website of haar Instagram account.

Wil jij net als Dinette, een passieve inkomstenstroom opzetten met behulp van een funnel? Klik dan hier om het aanbod voor The Passive Pack te bekijken. Of bekijk eerst de gratis masterclass Verkopende Funnels.